NartSport Rąblów (narty w okolicach Warszawy i Lublina)

Stok w Rąblowie pod Kazimierzem Dolnym w dzień... (źródło: www.nartsport.pl)

Białe szaleństwo kojarzy się Wam wyłącznie z górami? Nic bardziej mylnego! Zobaczcie gdzie pojeździć na nartach całkiem blisko Warszawy i Lublina!Białe szaleństwo kojarzy się Wam wyłącznie z górami? Nic bardziej mylnego! Zobaczcie gdzie pojeździć na nartach całkiem blisko Warszawy i Lublina!

Stok w Rąblowie pod Kazimierzem Dolnym w dzień... (źródło: www.nartsport.pl)NartSport Rąblów, ośrodek narciarsko-snowboardowy w Rąblowie to miejsce, do którego przybywają rządni śnieżnych wrażeń mieszkańcy tak Warszawy, jak i Puław i Lublina. Ze stolicy jedzie się tam niewiele ponad 2 godziny, zaś z Lublina jest niecałe 40 km. Warunki narciarskie istnieją dzięki lessowemu Płaskowyżowi Nałęczowskiemu, który co prawda wysokością bezwzględną nie szokuje (tylko 200-220 m n.p.m.), za to jest dość rozległy i nieźle wypiętrzony. Cała baza znajduje się na terenie Kazimierskiego Parku Narodowego. Sam Rąblów jest znany z bitwy polskich partyzantów z oddziałami SS, do której doszło w maju 1944 r., co upamiętnia pomnik postawiony w lesie w południowej części wsi.

... i w nocy (źródło: www.nartsport.pl)4 trasy narciarskie są sztucznie oświetlane (czynne do 22:00) i w razie potrzeby dośnieżane. Wyciągów talerzykowych jest 5, przy czym 1 obsługuje uczących się z narciarskiego przedszkola. Jest także snowpark (boxy, rury, trapezy, PCV) oraz profesjonalna wypożyczalnia sprzętu i serwis narciarski. Godzina nauki z instruktorem (indywidualnie) kosztuje 50zł, dla 2 osób – 80zł. Właściciele ośrodka narciarskiego w Rąblowie zachęcają do spędzenia u nich Sylwestra. Wyciągi będą normalnie czynne do 2:00 w nocy, a potem przez cały 01.01.

Mapa ośrodka NartSport w Rąblowie (źródło: www.nartsport.pl)Parametry:

– łączna długość tras: 640m
– 4 trasy narciarskie (160 m, 180 m, 300 m i 420 m)
– nachylenie stoku: 12% – 22% (6° – 12°)
– 5 wyciągów talerzykowych

Aktualności: Tegoroczny sezon narciarski 2014/2015 otwarto już 29.11.2014!

Noclegi w okolicy Rąblowa:

Sam Rąblów jest niewielki – lepiej poszukać noclegu w Kazimierzu Dolnym, Wąwolnicy lub Celejowie, gdzie nie brakuje gospodarstw agroturystycznych, pensjonatów i hoteli. Ośrodek NartSport oferuje ulokowane w 2 budynkach 1, 2 i 3-osobowe pokoje z łazienkami.

Adres: Stacja narciarska w Rąblowie położona jest niedaleko Kazimierza Dolnego, ok. 10 km od Puław (147 km na południowy wschód z centrum Warszawy).

Dojazd: Najpierw jedziemy Mostem Siekierkowskim przez Wisłę, potem przez Wesołą, gdzie skręcamy w prawo w Szosę Lubelską (DK17 / E372). Jadąc prosto E372 mijamy Garwolin, Ryki i Żyrzyn. Za Żyrzynem skręcamy w prawo na Chrząchówek i Kurów. W Kurowie skręcamy w prawo w DK12 na Puławy i jedziemy nią króciutki odcinek, po czym skręcamy w lewo w Fabryczną. Dalej skręcamy w prawo w DW830, a na końcu w lewo.

Więcej na oficjalnej stronie ośrodka: www.nartsport.pl

W okolicy Kazimierza Dolnego i Puław działają też 2 inne stoki narciarskie: Celejów i Parchatka.

Booking.com
Doskonałe warunki na stokach Szwajcarii Bałtowskiej (źródło: www.szwajcariabaltowska.pl)

Szwajcaria Bałtowska (narty w okolicach Warszawy)

Widok z baru na górkę w Celejowie pod Kazimierzem Dolnym (źródło: www.ski-sport.pl)

Stok narciarski Celejów (narty w okolicach Warszawy i Lublina)